DIFUZARE SPOT TV
Inainte de a vorbi despre oferta de difuzare spot TV, trebuie sa vorbim despre oferta de productie spoturi video. In cazul in care aveti deja un spot video si acesta este conform cu cerintele tehnice agreate de televiziuni, nu ramane decat sa identificam cele mai bune oportunitati de difuzare TV pentru spotul dvs.Datorita numarului mare de posturi TV disponibile la o simpla apasare de buton, avem astazi acoperit practic intreg spectrul de audiente, ne referim aici la grupuri tinta, pentru ca avem de la canale TV cu caracter generalist dar cu emisiuni bine targetate, pana la canale de nisa cu format bine definit si cu un public tinta, o audienta bine conturata: posturi TV de stiri, posturi TV cu programe destinate familiei, posturi TV dedicate copiilor, canale TV ce difuzeaza exclusiv muzica de diferite genuri sau doar sport etc.
Asadar oferta de difuzare spot TV este vasta si variata tocmai din acest motiv trebuie identificat mai intai cu grija cui se adreseaza mesajul dvs. publicitar si unde, pe ce canal TV regasim cel mai bine publicul tintit de reclama dvs. De exemplu, cui se adreseaza produsele sau serviciile pe care doriti sa le promovati prin intermediul reclamei difuzate la TV: cu precadere femeilor sau barbatilor, din ce categorii sociale, cu ce varste, venit, studii etc. Apoi selectat canalul TV in a carui audinta se regaseste cel mai bine acest esantion, mai mult, orele de maxima audinta in care acest grup tinta este la TV.
Putem sa va oferim difuzarea spotului TV atat pe principalele canale de televiziune din Romania: PRO TV, TVR1, ANTENA 1, ANTENA 3, ROMANIA TV..., cat si pe oricare alt post TV cu acoperire nationala.
Din 2017, asiguram doar campanii de publicitate TV cu acoperire nationala.
Am renuntat la campaniile pe televiziuni locale, pentru ca acestea, in marea lor majoritate, fie au fost inchise, fie au trecut la transmisia exclusiva prin cablu, ceea ce le-a transformat in televiziuni cu acoperire nationala.
COST DIFUZARE SPOT TV:
E simplu de inteles ca tarifele percepute de televiziuni pentru difuzarea de reclame difera de la un post TV la altul in raport cu audienta (rating-ul) fiecaruia, de asemenea ca nu exista acelasi cost pe durata unei zile, tariful fiind ajustat in functie de audienta preconizata pe un anumit interval orar in raport cu continutul difuzat atunci: principalul grupaj de stiri, premiera unui film, o emisiune politica sau de divertisment urmatita de marea majoritate a telespectatorilor etc. Costul mai este influentat si de durata in secunde a reclamei difuzate precum si de asezarea acesteia in grupajul publicitar - prima sau ultima, "solo spot". Valoarea totala a unei campanii poate fi negociata in functie de amploarea si durata acesteia - cu cat numarul de difuzari dintr-o zi este mai mare, cu cat campania dureaza mai multe zile, cu atat costul unitar per difuzare poate fi mai mic.Cum se pot cumpara spatiile de publicitate la TV?:
Cumparand puncte de rating - televiziunea inseamna RATING! Un punct de rating = cca. 185.000 de telespectatori din populatia totala a tarii, cu acces la TV, care urmaresc intr-un anumit moment, un anumit canal TV. Astfel, alocati campaniei un buget de xxx.xxx Euro, campania intra in difuzare si spotul TV se difuzeaza pana cand el a fost vazut de un numar de telespectatori, cumulati in punctele de rating cumparate din suma alocata. GRP (Gross Rating Points) reprezinta suma rating-urilor (audientei) obtinute de spoturile unei campanii publicitare. CPP (Cost per Point) reprezinta raportul simplu dintre costul campaniei si numarul de GRP-uri obtinute de campanie. TRP (Target Rating Points), punctele de rating obtinute de un anumit target de audienta pentru o perioada specifica de timp este un alt coeficient important pentru ca un spot TV care face reclama la o bautura racoritoare se adreseaza unui public tinta (target) extrem de larg, pe cand o reclama TV care promoveaza vanzarea unor apartamente de lux, intr-o zona rezidentiala scumpa, se adreseaza unui target (public tinta) restrans.
Mai simplu:
Practic vorbim despre un fel de prepay din care se consuma o suma variabila la fiecare difuzare, in functie de audienta inregistrata in momentul difuzarii. Asadar, nu se poate garanta un numar fix de difuzari pentru ca audienta nu este fixa ci variabila, atat de la o zi la alta, cat si de la o ora la alta, ueori chiar de la un minut la altul, in raport direct cu ce se difuzeaza pe postul TV si, implicit, cu interesul manifestat de telespectatori pentru programul difuzat.
Pentru a va putea inainta o oferta cat mai corecta este necesar sa cunoastem bugetul alocat de dvs. acestei campanii si cui se adreseaza aceasta. Din pacate uneori bugetul alocat este insuficient derularii de campanii publicitare prin intermediul televiziunilor de top, dar din fericire putem gasi intotdeauna solutii pentru o promovare eficienta si in cazul unor bugete mai mici. Important este insa sa cunoastem de la inceput suma maxima in care ar trebui sa ne incadram si cui se adreseaza campania dvs.
Iata, mai jos, cu titlu estimativ/orientativ*, care sunt bugetele minime, necesare si acceptate, in functie de fiecare televiziune in parte:
- PRO TV cca. 40.000 €
- ANTENA 1 cca. 40.000 €
- KANAL D cca. 40.000 €
- DIGI 24 cca. 30.000 €
- DIGI SPORT cca. 30.000 €
- ANTENA 3 cca. 20.000 €
- TVR 1 cca. 20.000 €
- UTV cca. 8000 €
- PRO 2 cca. 6000 €
- AGRO TV cca. 6000 €
- REALITATEA TV cca. 6000 €
- PRO X cca. 5500 €
- NATIONAL TV cca. 5000 €
- TVR 2 cca. 5000 €
- ROMANIA TV cca. 5000 €
- AXN cca. 3000 €
- NG cca. 2500 €
- HORA TV cca. 2500 €
- ETNO TV cca. 2500 €
- FAVORIT TV cca. 2000 €
- TARAF TV cca. 2000 €
In conditiile in care nu dispuneti de sumele necesare pentru televiziunile de top, va recomandam calduros o campanie de publicitate radio, mai ieftina si in unele cazuri mult mai eficienta ca cea TV.
Ne puteti solicita o oferta de difuzare spot TV + optional productie spot video completand formularul de mai jos.